Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

بهترین زمان سفر به تایلند| هزینه سفر به تایلند 1401

تایلند یکی از در دسترس‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد سفر در جنوب شرقی آسیا است. اما فقط به این دلیل که این بهشت استوایی در نزدیکی خط استوا معلق است، به این معنی نیست که در تمام طول سال شادی آرامی را ارائه می‌دهد. آب و هوا در طول سال به طور چشمگیری تغییر می‌کند و ازدحام جمعیت و قیمت‌ها بر این اساس در نوسان است. فصل های تایلند در سه ستون اصلی قرار می‌گیرند:

فصل‌های خوب: نوامبر تا مارس

فصل پاییز و بهار: آوریل تا ژوئن و ماه اکتبر

فصل‌های متوسط: جولای تا سپتامبر

یک هشدار این است که تایلند مکان بزرگی است که بیش از 1000 مایل از شمال به جنوب امتداد دارد، بنابراین شرایط به جایی که در داخل کشور هستید نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اکتبر آغاز فصل پرآفتاب در ساحل آندامان است، اما شروع فصل باران‌های موسمی در سمت خلیج آن خواهد بود. بنابراین، قبل از رزرو تور تایلند، در مورد بهترین زمان‌ها برای برنامه ریزی سفر خود به تایلند بخوانید.

بهترین زمان برای سفر به تایلند با آب و هوای عالی

برای داشتن آب و هوای ایده آل، از تایلند در طول فصل خشک بازدید کنید، که توریست‌ها به تایلند در اکثر نقاط جهان از نوامبر شروع سفر و تا ماه مارس یا حتی تا آوریل و می ادامه می‌دهند. (محل بهشت ​​جزیره کو سامویی، کو فانگان و کو تائو ،که از اکتبر تا دسامبر بیشترین بارندگی را دارد.)

به طور کلی، نوامبر تا فوریه خنک‌ترین و راحت‌ترین آب و هوا، با دمای متوسط ​​در دهه 80، آب‌های آبی شفاف، احتمال کم باران، و مناظر باشکوهی که از فصل باران‌های موسمی قبلی سرسبز است، دارد. علاوه بر آب و هوای عالی، در این زمان از سال فستیوال های بزرگ تایلند و تعطیلات کریسمس و سال نو در غرب برگزار می‌شود، بنابراین شما به بزرگترین جمعیت تایلند و بالاترین قیمت‌ها نگاه دسترسی دارید. زمان سفر خود را برای اوایل نوامبر تعیین کنید. در ماه مارس و تا آوریل روزها گرمتر می‌شوند، اما این زمان هوشمندانه‌ای برای بازدید است، زیرا جمعیت از اوج نوامبر تا فوریه کمتر شده است.

بهترین زمان برای سفر به تایلند با قیمت‌های پایین

تایلند یک مقصد نسبتاً مقرون‌به‌صرفه در طول سال است، اگرچه مسافران ممکن است در طول (ژوئیه تا سپتامبر) شدیدترین تخفیف‌ها را برای اقامت‌ها، پروازها و تورها داشته باشند. زیرا باران در این فصل‌ها بارش شدیدتری دارد، در نتیجه توریست کمتری به این مقصد سفر می‌کنند به همین علت بهتر است اگر هزینه‌ی سفر برایتان مهم است در این بازه‌ی زمانی به تایلند سفر کنید.

بهترین زمان برای بازدید از تایلند و شرکت کردن در جشنواره‌ها

بسیاری از جشنواره‌های تایلند، از جشنواره‌های میوه بهاری گرفته تا جشنواره میمون‌های لوپبوری در اواخر نوامبر، نیز عوامل توریست سازی هستند. فستیوال محبوب فانوس (معمولاً در ماه نوامبر) شامل یی پنگ است که در آن هزاران فانوس کاغذی به آسمان رها می‌شوند و لوی کراتونگ، جایی که سبدهایی با شمع در آب قرار می‌گیرند. چیانگ مای مرکز یی پنگ است (گردشگران می‌توانند با ورودی بلیط شرکت کنند که از حدود 140 دلار شروع می‌شود) و لوی کراتونگ در سراسر کشور برگزار می‌شود. سال نوی چینی در ژانویه یا فوریه، محله چینی بانکوک را به دریایی از بازدیدکنندگان، عبادت‌کنندگان، رقصندگان و طبل‌زنان تبدیل می‌کند که همه زیر نور قرمز مثل فانوس‌هایی آویزان هستند. یکی دیگر از رویدادهای مهم فوریه، جشنواره سه روزه گل در چیانگ مای است. منظره ای عالی از گل های داوودی و گل های رز. Songkran (معروف به جشنواره آب پاشیدن) در اواسط آوریل سال نو بودایی را با رژه، مهمانی و اجرا در چیانگ مای و در سراسر کشور آغاز می‌کند. جشنواره گیاهخواری در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر نیز برگزار می‌شود.

بهترین زمان برای غواصی در تایلند

غواصان از سراسر جهان برای غواصی در مکان‌های معروف زیر آب و پارک‌های ملی دریایی خیره‌کننده به تایلند می‌روند. سواحل شرقی تایلند تا حد زیادی در تمام طول سال قابل غواصی است، اما برای غواصی در دریای آندامان در پوکت، کرابی، جزایر فی فی، کو لانتا و خائو لک، دروازه ای به جزایر خارق العاده سیمیلان و سورین، زمان سفر بین نوامبر و آوریل را در نظر بگیرید. دریاها آرام هستند و دید واضح تری خواهید داشت.. پارک‌های دریایی Similan و Surin از اواسط می تا اواسط اکتبر بسته می‌شوند.

بهترین زمان برای رفتن به جزیره در تایلند

قایق سواری از یک جزیره آهکی که در بالای جنگل قرار دارد به جزیره دیگر یکی از هیجانات سفر تایلندی است. بین اواخر اکتبر (زمانی که بارندگی ها کاهش می‌یابد) و می یا ژوئن، گردش خود را در اطراف پوکت، جزایر فی فی، کو لانتا و سایر جزایر آندامان زمان بندی کنید. از طرف دیگر، اسطوره‌های خلیج تایلند، کو سامویی، کو تائو، و کو فانگان در بین ماه‌های اکتبر و دسامبر بارانی‌ترین و بادی‌ترین حالت خود را دارند. ژوئن و جولای ماه‌های شلوغی هستند، زیرا دانش‌آموزان از استرالیا و اروپا برای کار و مهمانی در تعطیلات تابستانی خود به جزایر محبوب تایلند می‌روند.

بهترین زمان برای بازدید از پارک‌های ملی در تایلند

پیشاپیش بررسی کنید: مانند پارک‌های دریایی سورین و سیمیلان، چندین پارک ملی برای ماه‌های مختلف در طول سال توسط دپارتمان پارک‌های ملی، حیات وحش و حفاظت از گیاهان (DNP) تایلند بسته می‌شوند تا به بازیابی اکولوژیکی کمک کنند.

بهترین زمان برای خرید در تایلند

مهم نیست در چه زمانی از سال به تایلند سفر می‌کنید، سعی کنید حداقل یک آخر هفته را در بانکوک بگذرانید تا بتوانید بازار شگفت انگیز آخر هفته چاتوچاک را که شنبه‌ها و یکشنبه‌ها به روی عموم باز است، تجربه کنید. چیانگ مای همچنین شایسته زمان بندی آخر هفته است تا بتواند شنبه و یکشنبه بازارهای شبانه خود را تجربه کند. یکشنبه بازار از دروازه تا فاه شروع می‌شود و به سمت جاده بسته به ترافیک «راچادامنوئن» می‌رود که شانه به شانه هم با فروشندگان غذا، غرفه‌های صنعت‌گران، و ایستگاه‌های ماساژ پر شده است.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.